Минув рік відтоді, як у Цюриху стартувало дослідження «Zuri Can – канабіс з відповідальністю», що дозволило дорослим легально отримувати продукти з марихуани, і перші результати виявилися позитивними.
Дослідження дозволило людям віком від 18 років отримати доступ до ТГК-містких гашишу та квіткових продуктів у дозволених місцях, включаючи аптеки, соціальні клуби та Цюрихський інформаційний центр з питань наркотиків.
«Перші результати свідчать про високу задоволеність продуктом і профілактичними пропозиціями в точках продажу», – йдеться в прес-релізі, виданому спільно містом Цюріх, Цюріхським університетом і психіатричною університетською лікарнею Цюріха.
Член міської ради Андреас Хаурі, керівник департаменту охорони здоров’я та навколишнього середовища Цюріха, прокоментував: «З “Zuri Can ” Цюріх застосовує сміливий та інноваційний підхід до політики щодо наркотиків. Наш підхід зосереджений на здоров’ї споживачів і показує, що сучасні профілактичні заходи можуть йти пліч-о-пліч з контрольованим доступом до продуктів з канабісу. Ми раді, що проєкт отримав такий позитивний відгук і надасть цінну інформацію для майбутньої наркополітики».
Початкові результати
У проекті, який триватиме до жовтня 2026 року, наразі взяли участь близько 2100 учасників. Два відсотки заявок було відхилено за станом здоров’я. Наразі близько 150 учасників покинули дослідження з різних причин, наприклад, через те, що не змогли пройти піврічне опитування або вирішили припинити вживати канабіс.
Згідно зі звітом, більша частина учасників вживають канабіс щонайменше чотири рази на тиждень, і більшість з них повідомляють про добрий стан здоров’я. У пунктах розповсюдження надають консультації та рекомендації, пропагуючи безпечні методи споживання. Учасники задоволені послугами, оскільки 90% оцінюють персонал пунктів як компетентний.
«Індивідуальне консультування з питань зменшення шкоди та зміцнення здоров’я є особливо важливим. Ми раді, що безкоштовні консультації добре сприймаються», – зазначила керівник проекту Барбара Буррі.
За перші 12 місяців у пунктах розповсюдження було здійснено близько 36 000 продажів, що становить близько 300 кг продуктів з канабісу. До 88% учасників задоволені якістю пропонованої продукції. Однак деякі учасники висловили побажання щодо більшої різноманітності та можливостей вибору. Щоб задовольнити цей попит, на другий рік буде представлено чотири нові квіткові продукти, а загалом буде доступно 13 продуктів з канабісу.
Наступні дослідження покажуть, чи покращилися знання та поведінка учасників щодо безпечнішого споживання, а також як змінилися їхнє здоров’я та соціальне становище в довгостроковій перспективі.